
Vervoer jij goederen van en/of naar Azië? Dan weet je dat China hier vaak een grote rol in speelt. Of het nu gaat om bedrijven uit China waar wij de goederen vandaan halen of het feit dat China het op één na grootste spoornetwerk van de wereld heeft. Heb je er weleens aan gedacht om je goederen via de Chinese rails te vervoeren? Wij vertellen je er graag meer over.
Met bijna 200.000 km aan rails, heeft China het op één na grootste spoornetwerk van de wereld. Alleen de Verenigde Staten heeft meer kilometers aan spoorwegen. Goederenvervoer via wegtransport, lucht- of zeevracht zijn gebruikelijke alternatieven. Maar wist je dat je ook gemakkelijk je goederen kan transporteren via het uitgebreide spoornetwerk van en naar Europa door de Nieuwe Zijderoute? Sneller dan zeevracht en goedkoper en 27x minder vervuilend dan luchtvracht. Goederenvervoer via Rail neemt een sneltreinvaart, vanwege de korte transittijden, stabiele afleveringen en de C02 reductie voordelen.
De goederen staan klaar om verzonden te worden. Van Azië naar Europa of de andere kant op. Vervoer door de lucht brengt een flink prijskaartje met zich mee, gemiddeld 65% duurder is dan railcargo. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de milieuvervuiling die het met zich meebrengt: het vervoeren van jouw goederen met Railcargo heeft 27 keer minder uitstoot CO2 per tonne/km dan met Aircargo.
Een andere mogelijkheid is het vervoeren van jouw goederen door zeevracht. Zeevracht is gemiddeld 36-40 dagen onderweg afhankelijk van de port to port bestemming. In een economie die zich vliegensvlug ontwikkeld en waar consumenten steeds sneller hun producten in huis willen ontvangen, is het zaak om snelle leveringen te verzorgen. Om nog niet eens te spreken over de hoge verzekeringswaarde die je betaalt met Seafreight.
Beperkt tot alleen vervoer van en naar China? Nee hoor! Met de oplossingen van Rail Bridge Cargo is geheel Azië verbonden aan Europa wat betreft goederenvervoer over het spoor.
Je bent niet alleen beperkt tot het vasteland van Azië. We combineren bij overzeese landen (zoals Japan of Vietnam) verschillende vervoersmiddelen. Dit noemen we ook wel intermodaal transport. We bekijken hierbij wat het beste past bij jouw product, waarbij we streven naar de snelste levertijd, minste CO2 uitstoot en scherpste prijs. Dat kunnen we garanderen door ons grote netwerk en onafhankelijke positie. Onze railexpert zoekt ‘t graag voor je uit en biedt je de beste optie.
Rail Bridge Cargo is gespecialiseerd in Railcargo en heeft toegang tot meer dan 29 routes tussen Azië en Europa, inclusief intra Europese routes. Wij zijn een onafhankelijke dienstverlener die bedrijven helpt slimme en verantwoorde keuzes te maken als het gaat om Railcargo.
Door onze ervaring met goederenvervoer tussen Azië, Europa en intra Europees railtransport helpen wij bedrijven met het kiezen van de beste route, douanezaken en het volledige transport management. Bij ons werken railexperts met een jarenlange ervaring in de logistieke sector. Dit stelt ons in staat om zowel maatwerk te leveren en te fungeren als strategische partner op het gebied van de totale supply chain.
Rail Bridge Cargo is een onafhankelijke logistieke dienstverlener, gespecialiseerd in treintransport tussen Azië en Europa en Intra Europees. We combineren de voor- en nadelen van transport per boot, per vliegtuig en trein tot één pakket die bedrijven in staat stelt hun concurrentiepositie te behouden en slagvaardiger te worden in de markt. Rail Bridge Cargo denkt graag met je mee en biedt daarom ook supply chain consultancy en advies.